28/09/2010 - PROMISE AND TERROR – BLAZEOVE POZNáMKY 2. čASť

V mojom dome sme sa rozložili pre finálne písanie materiálov. Larry mal staré elektrické bicie, ktoré využívame pri bežných prácach s melódiou a úpravách. To znamená, že môžeme pracovať pri nízkej hlasitosti a teda spev nie je tak namáhaný, ako pri 10 hodinovom nácviku v štúdiu so skutočnými bicími. Malé repráky pri nízkej hlasitosti znamenajú, že nepotrebujem mikrofón, takže dostaneme obraz melódie a dynamike vokálu predtým, ako pôjdeme na plné gule pri skúškach. Väčšina komponovania textov sa udiala v mojej obývačke. Niekedy sme tam boli všetci, niekedy dvaja, traja alebo štyria z kapely. Nechal som si v tejto izbe aj malú fotku Debbie. Keď som sa namáhal, keď som strácal istotu, keď som musel zápasiť s vecami a nepadnúť na dno, keď sa zdalo, že prichádza depresia som sa pozrel na tú fotku. Pomohlo mi to pripomenúť mi prečo to všetko robím, ako moc vo mňa verila a vo zvyšok kapely. Štyri posledné skladby na albume sú skoro celé o mojej osobnej situácii.

Súhlasil som, nesúhlasil a nenávidel debaty a diskusie o skladbách so svojou kapelou. Sme kapela a tak sme to prežili. Riešili sme veci, naslúchali jeden druhému a našli cestu ako napredovať. Následne sme si gratulovali. Mali sme magické momenty, boli sme zo seba totálne frustrovaní a boli sme absolútne spolu. Uvažovali sme nad hraním týchto skladieb a vidieť či prijmete naše nápady. Zabávali sme sa a smiali nad absurditou našich životov a nad našou situáciou. Proste to čo by ste očakávali, keď sa dá dokopy päť kreatívnych chlapských hláv pre nejaký projekt, nie už album.

Zdalo sa, že niektoré nápady boli poskladané z fragmentov inšpirácie, niektoré sme stvorili z omnoho skutočnejších nápadov a zatĺkli do určitej podoby, aby sme ich následne vybrúsili lesklých metalových vyhláseniach o našich životoch. Zatiaľ čo ostatní akoby naháňali šepoty temného vetra na križovatkách, kde Róbert Johnson uzavrel pakt s temnou postavou. Tento mystický vietor, ľahký od prírody, ktorý sa prehnal miestnosťou a zanechal nás s nápadmi, ktoré mali zapasovať do našich skladieb a hudobných príbehov. Ale skutočne tam bol.

Mám pocit, že ak poznáme našu cestu, ak sa pohybujeme smerom ktoré si naše skutočné ja zvolilo, začujeme ten šepot vetra a veci ktoré potrebujeme sa nám zjavia, ak sme boli pravdivý k sebe samým a nášmu vnútornému hlasu. Moja domnienka je, že veľké veci môžu vzniknúť po zápasoch, bolesti a slzách a že pri tom niekedy nájdeme aj vlastnú pravdu. Myslím si, že veľmi málo pravdy a istoty sa nadobúda ľahko a prirodzená cesta vecí je chaotická a náročná.

Skutočnú pravdu som sa vo svojom živote nedozvedel bez bolesti rastu a učenia niektorých životných nie práve príjemných lekcií. Niektoré z tých lekcií ma zanechali s jazvami a niektoré z nich sú priamo na mojom srdci, vo mne, niektoré tie jazvy sú na mojej koži; zbadá ich každý, kto sa pozorne pozrie. Možno mi toto nadelil život, aby som si zapamätal, že tie skúsenosti boli skutočné a varuje ma predtým, aby som na ne nezabudol. Pretože učiť sa niektoré lekcie dva krát nie je len chyba, je to akési samo-deštruktívne šialenstvo, opätovne zaplatiť za porážku a stratu, ktorá vedomky príde po tom, že ste nemali pokoru naučiť sa to prvý krát.

Zo srdca viem, že kde nie je žiadna pravda niet ani sily. Mám dojem, že veci majú svoj vlastný čas. Ale ich dosah a hodnota, ich sila sa pozná len po uplynutí istého času, ktorý ich od nás dostatočne oddiali a my nebudeme vidieť len tú vec, ale aj jej efekt a zmysel. Ďalšie dve skladby sa touto témou zaoberajú. "1633" je voľne založená na príbehu Galilea čeliaceho inkvizícii. Odvolávajúc sa na teórie svojho predchodcu Kopernika, Galileo usudzoval, že sa Zem toči okolo slnka po obežnej dráhe. Jeho túžba po poznaní pravdy ho viedla k vynájdeniu prvého teleskopu. To čo zbadal ho presvedčilo, že vtedajšie učenia katolíckej cirkvi boli chybné. Zem nebola stredobodom tvorstva. Celé tvorstvo malo omnoho väčšie rozmery, než si ktokoľvek z cirkvi myslel a táto planéta je súčasťou niečoho veľkolepého než si hocikto zo Západnej civilizácie v tom čase dovolil predstaviť. Pozrieť sa na tú situáciu z modernej perspektívy; doba kedy boli objavené planéty obiehajúce ďaleké hviezdy teleskopom, ktorý zmenil chod na Zemi, bolo pre mňa inšpiráciou. Dokazuje to, že niekedy, skutočne len zriedka pri výnimočných udalostiach v histórii ľudstva, má jeden človek pravdu a všetci naokolo sa mýlia. Príbeh o Galileovi je zaujímavý a stojí za to si ho vyhľadať. Pán Isac Newton sa narodil dňa, kedy Galileo umrel.

Skladba "God Of Speed" je o Burtovi Monroeovi. Celý svoj život sníval o tom urobiť niečo veľkolepé. Ako šesťdesiat ročný zlomil svetový rekord v rýchlosti na motocykli. Nikto si nemyslel, že by mohlo byť možné aby starý muž išiel na svojej starej motorke rýchlosťou 200 m/s a jemu sa to podarilo a bol to potom veľmi dlho neprekonaný rýchlostný rekord. Film, na základe ktorého som napísal text skladby, má názov "The Worlds Fastest Indian" a účinkuje v ňom Sir Anthony Hopkins. Je to príjemný film a odteraz jeden z mojich obľúbených. Burt pochádzal z Nového Zélandu a rovnako tak Larry a ten tiež jazdí na motorke. Ale on sa nesnaží o rekord, ale o nahratie albumov so mnou a našou kapelou. O jazdení som chcel napísať skladbu veľmi dlho. Mimo muziky je jazdenie obľúbená činnosť pri ktorej rád vypnem hlavu a teší ma, že sa táto skladba tak náramne podarila.

Za posledné roky som napísal a nahral veľa skladieb. Niektoré lepšie než tie ostatné, niektoré mne tak drahocenné, ale nedostalo sa im dostatočnej propagácie, aby ich fanúšikovia mohli počuť. Niektoré z nich sa stali hitmi v rebríčkoch. To čo ma poháňa vpred sú fanúšikovia a možnosť, že niekedy urobím niečo, čo bude vyhlásené za slávne.

Pre mňa slávne znamená niečo, čo sa dotkne ľudí a bude sa na to pamätať, pretože to je jednoducho dobré. Chcieť ale prísť s niečím skvelým sa zdá byť nefunkčné. Mám pocit, že niečo skutočne skvelé sa vám dostane väčšinou vďaka náhode, keď to práve neočakávate. Nico sa hral s jednou jednoduchou gitarovou pasážou, ktorá mala zlúčiť dve skladby dokopy na konci albumu, na čo sme mu trochu vypomohli a úplnou náhodou z toho vznikla ""Surrounded By Sadness". Väčšina skladieb vznikla celkom rýchlo a bol to skvelý vstup do tej časti albumu. Texty sú hlboko osobné. Bol som na dne a nemal čo robiť, kým sa Debbie nevrátila do môjho života. Bol som obklopený smútkom. Ale ako sme sa dali dokopy, zosobášili a zdieľali naše životy, nebol som už nikdy obklopený smútkom. Ako som pracoval s Jasom Edwardsom na nahrávaní a produkcii tejto skladby, mal som pocit, že možno toto je jedna z tých skvelých skladieb.

Len čas a vy môžete potvrdiť, že to tak je. Táto skladba ma robí hrdým, na seba samého a našu kapelu. Nasledovali sme vybrácie a pocit, ktorý nám dodávala. Pochádza z obyčajného nápadu a ponechali sme ju jednoduchú, ikeď sa mohla uberať mnohými inými smermi. Dúfam, že jej počúvanie bude pre vás príjemné, ako bolo mne príjemné byť toho celého súčasťou.

Jase Edwards pre nás urobil skvelú prácu, čo sa týka produkcie a mixáže albumu, ale zároveň aj ten jeho chladný a trpezlivý výraz v tvári, ktorý nám pomohol prekonať veľa spoločných kríz a tlačil nás vpred aj keď som pochyboval o svojich schopnostiach, vždy sa pričinil, že veci vyzerali byť možné. Všetci z kapely sme mali prsty v produkcii tohto albumu. Ale keby nebolo Jasea, skutočne neviem či by sme sa dostali až sem a povedať, že to bolo to najlepšie čo sme mohli urobiť v tamojšej situácii. Urobili sme prácu, na ktorú môžeme byť vždy hrdý a nadobudli sme pocit, že sme vytvorili niečo špeciálne.

Opäť vám ďakujem za podporu. Ďakujem vám, že veríte vo mňa a moju kapelu a umožňujete nám byť malou súčasťou vášho života kúpením si tohto albumu. Dúfam, že sa vám bude páčiť čo sme pre vás vytvorili a že vám pomôže prejsť búrkami a zápasmi vo vašich životoch.

1. časť
2. časť

Iron Maiden Slovensko 2002 - 2024
Powered by Websupport