26/11/2010 - THE FINAL FRONTIER - DIáR ZO śTúDIA OD KEVIN SHIRLEY 3. čASť

1. a 2. február 2010 Nassau, Bahamy
Nahrávame viac pre ďalšie skladby, každý deň sa tieto procesy opakujú. Robíme rôzne prerábky gitár, sól, harmónií, akustických gitár, atď. Traja mušketieri sa striedajú, alebo niekedy nahráme všetkých hrať spolu, čím vytvoria ten rytmus, ktorý počujete iba u Iron Maiden. Nie je na tom nič strojové, je to všetko o pocitoch. Ak by ste toto potom prehnali programom, ten feeling sa stratí a to my nerobíme!

3. február, 2010 Nassau, Bahamy
Dnes má moja žena narodeniny, tak si berieme deň voľna a strávime celý deň v rezorte Atlantis s mojou rodinou. Je to skvelý deň, hráme sa na plážach, šmýkame sa alebo prezeráme to obrovské akvárium, ktoré tu vybudovali. Večer nechávame deti s mojou matkou a zájdeme si na romantickú večeru, ale sme tak unavení po dnešných aktivitách, že padáme do postele o 9:30.

4. a 5. február, 2010 Nassau, Bahamy
Rovnaký priebeh, ako 1. a 2. februára. Skoro sme dokončili gitarové prerábky poslednej skladby. Už len posledné Adrianove gitarové sólo v skladbe When The Wild Wind Blows na pondelok a spoločne sa stretneme, aby sme si album vypočuli. Tým sa skončia všetky gitarové práce na albume Iron Maiden. Zvyšok týždňa venujeme dopĺňaniu klavíra a v sobotu sa vyberiem domov. Nasledujúci týždeň sa vráti Steve s Bruceom, aby sme dokončili vokálne časti a mixáž.

6. február, 2010 Nassau, Bahamy
Dnes je veterné a daždivé počasie. Nie sme v štúdiu. Žena a deti sú zbalené, nakoľko zajtra odlietajú z Bahám do Los Angeles. Dávame si s deťmi skoršiu večeru v Poop Deck a potom sa už len s Dev pripájame k Steveovi Gaddovi a jeho nežnej polovičke, Janickovi a Adrianovi Smithovi s jeho ženou Natáliou na drink. Čas sme strávili veľmi príjemne a bola to zábava byť teraz len v spoločnosti dospelých.

7. február - nedeľa venová Superbowlu
Gaddsy a Michael Kenny nás dnes vzali na letisko, nakoľko moja rodina odlieta do L.A. Janick sa dnes po prvýkrát vybral na svoje prvé potápanie s posádkou z jachty Aga Khan a veľmi sa mu to páčilo. Gadd a ja sme sa pripojili po štvrtej a dali si niekoľko pív priamo na palube a následne si dopriali výlet kráľovskou jachtou. Nádhera! Loď za sto miliónov dolárov, ktorej každá nádrž nesie palivo za 75 000 dolárov! Má dve prúdové turbíny a dosiahne sto stôp pri päťdesiatich uzloch. Je to ako lietanie. Potom sme sa už vybrali len do Crazy Johnnys, kde sme sledovali zápas v Superdowle a dali si pár drinkov.

8. fabruár
Nie každý sa zdal byť dnes pripravený zabehnúť si maratón po včerajšom večere pred Superbowlom. Náš technik Jared sa zdal byť mierne nafúknutý a Steve prirovnal jeho oči k „vyzerajú ako dve dierky po moči v snehu“. Musíme urobiť niekoľko posledných zmien v poslednej skladbe a tak Adrian začal deň nahrávaním gitarového sóla pre When The Wild Wind Bows. Pohrali sme sa potom s nejakými akordami, melodickými linkami v rovnakej skladbe s Daveom a tým by sme mali byť hotový. Dal som každému voľno pre zvyšok dňa a sám som ostal pracovať na komplexných skladbách, aby sme ich zreteľne mohli počuť pri dopĺňaní klávesových vložiek a nič sa hudobne a zvukovo nenabúra. Dal som si pravú anglickú večeru a ťažké čierne pivo v nassauskom kriketovom klube a domov som si prišiel pomerne skoro pozrieť film.

9. február 2010 Nassau, Bahamy
Spal som skvele, ale zobudil som sa veľmi stuhnutý. Do posilňovne som sa vybral jemne si zacvičiť a následne do štúdia v bežnom čase 10:45 s nutnou zastávkou v Starbucks. Konečne sme sa dnes dostali ku klávesám. Michael Kenney rozložil klavír a Steve sa s ním začal hrať, hľadajúc melódie pohybmi hlavou pripomínajúce kura prezerajúce pôdu. Jednoduchými tónmi, ale účinnými, sme odviedli veľa práce. Klávesové prerábky sme urobili na siedmych skladbách a následne sa vybrali do Poop Deck na rýchly drink so Steveom, aby som sa následne vybral domov si urobiť večeru.

10. február, 2010 Nassau, Bahamy
Dnes sme dokončili posledné klávesové prerábky na albume. Janickova rodina dnes dorazila z Anglicka a požiadal ma o MP3 prehrávač s jeho sólom v skladbe The Alchemist, na čo mi neskôr zavolal a požiadal ma o jeho možné prerobenie a tak to urobíme v piatok. Adrian tiež počúval všetky skladby a dostal niekoľko dodatočných nápadov, ktoré by chcel zrealizovať. Všetci sme sa vybrali na večeru do Poop Deck, ale keďže bolo počasie trochu búrlivé dnes nemali žiadne čerstvé ryby a tak sme si dali hamburgeri. Nicko nám zaslal srdečný pozdrav zo slnečnej Floridy, kde práve tento víkend otvára svoj podnik Rock N Roll Ribs.

11. február, 2010 Nassau, Bahamy
Vstal som skoro a zaplával si naprieč zálivom; dnes som sa necítil na posilňovňu. Do štúdia som sa vybral okolo 10:30 po tom, ako som si dal netučné capuccino v Starbucks. Adrian prehral strofu Mother Of Mercy a pridal harmonickú gitaru pred refrén. Steve sa dnes do štúdia nedostal a čakanie na nejaké veci do počítača som si krátil s jednou z Janickových akustických gitár, na čo mi Terry Manning ukázal jednu, na ktorej hrávala bluesová ikona Robert Johnson. Cítil som veľkú pokoru a inšpiráciu držať ju a pohlo to mnou viac, ako stretnutie s Jimmym Pageom alebo B.B. Kingom. Jej sériové číslo je T968. Späť do práce; niekoľko vecí sme si vypočuli a urobil som pár potrebných editácii a boli sme hotoví o 7:00 večer. Vyrazili sme opäť do Poop Deck. Je to jediné miesto na okolí a nepotrebujeme taxi, aby sme sa doň dostali. Aspoň mali dnes čerstvé ryby a ja som si objednal jednu na cestu, ktorú som si dal doma pri sledovaní správ. Bolo to veľmi nudné, ale chutné!

12. február, 2010 Nassau, Bahamy
Adrian a Natália dnes odišli na týždeň do plážového rezortu Parrot Key. Dnes je náš posledný deň v štúdiu. Janick sa zastavil a nahral sólo pre The Alchemist. Bol s ním spokojnejší než predtým; to prvé bolo trochu strojové a na tomto sa mu páčil fakt, že to znelo ako že ho nedokáže zahrať a nakoniec to zvládol. Cítil, že znie tak zápalne, ako tomu on hovorí. Prešli sme si štruktúru Where The Wild Wind Blows a vytriedili sme dvojité pasáže, následne sme vytvorili pevný tracklist a urobili 2 bezpečnostné kópie disku. Mám jednu, ktorú si vezmem so sebou zajtra späť do L.A. a to sú všetky tri kópie. V štúdiu sme mali veľké umelecké plátna, na ktorých sme mali rozpisy skladieb a plány prác, ktoré som nechal v Steveovom dome a vybral sa so Steveom Gaddom na večeru do kriketového klubu. Mňam!

13. február, 2010 Nassau, Bahamy
Vietor zavíjal celú noc a dážď padal dolu. Prebudil som sa o 3:00 ráno a nepodarilo sa mi opäť zaspať. Zbalený som si skontroloval časy letov. Atlanta je zavalená snehom a je tam len studených 25 stupňov. Všetko sa zdá byť v poriadku. Vyrazil som na letisko, kde zisťujem, že môj let zrušili. Podarilo sa mi vybaviť si súkromný let (všetky obchodné linky boli obsadené) domov, čo mi natiahlo cestu o šesť ďalších hodín! Čo znamená trinásť hodín od odbavenia do pristátia, ak sa nič nestane. Teraz sa nachádzam na letisku v Nassau...

15. február, 2010 Malibu, Kalifornia
Konečne som sa dostal domov minulú noc. Moja batožina však nie. Veľa zhonu medzi bránami, ale nakoniec som mal dobrý let a je skvelé byť doma na pláži v Malibu. Strávil som fajn nedeľu so svojou rodinou a je opäť čas pustiť sa do prác v mojom vlastnom štúdiu, prejsť si všetky skladby. Nie sú úplne pripravené pre moje štúdio, takže som strávil deň ich prípravou, aby sa prispôsobili mojej domácej konzole, atď. Taktiež veľká kalifornská búrka udrela na moje štúdio a všetky svetlá o poschodie nižšie praskli, tak ako aj zhorel môj kompresor Summit TLA, takže som strávil deň opravnými prácami. Taktiež som pripravil spálňu v štúdiu na dnešný príchod Stevea Harrisa, ktorý sa zdrží mesiac.

16. február, 2010 Malibu, Kalifornia
Dnes som v štúdiu zavčasu. Svoj kompresor som poslal FedExom na opravu a môj technik Brent Spear sa dnes vracia z Las Vegas, aby sa presvedčil, že všetko funguje perfektne. Taktiež očakávam TV káblového technika, ktorý sa presvedčí, že si Steve bude môcť v televízii pozrieť svoje zápasy anglickej Premier League. Všetky systémy by teda mali fungovať. Bruce sa dnes zastaví z Londýna naspievať svoje party...

17. február, 2010 Malibu, Kalifornia
Dnes je deň vokálov. Bruce prichádza so všetkými príbehmi o lietaní okolo sveta – Rusko, Island, Nigéria... Dnes odspieval Coming Home a El Dorado a následne sme si dali pauzu na obed, po ktorej zaklincoval vokály Mother Of Mercy! Sú veľmi vysoké.

19. február, 2010 Malibu, Kalifornia
Bruce dnes opäť spieval a následne odletel späť do Londýna, aby sa v úlohe kapitána Dickinsona vybral do Afriky. Ja som pracoval s vokálmi skladby El Dorado a zmixoval ich. Zašiel som si do obchodu po večeru a na ceste domov som zistil, že mi nejaký blbec nabúral auto na parkovisku. Som vyčerpaný.